dissabte, 25 d’octubre del 2014

NOVES ALFABETITZACIONS I “BRECHA” DIGITALS EN LA SOCIETAT:

Les tecnologies faciliten la creació, distribució i manipulació d’informació tant juguen el paper essencial de les activitats socials culturals i econòmiques.
Alfabetització: us de la tecnologia; internet editar imatges... comprensió critica de la tecnologia creació i comunicació contingut audiovisual.
Compren diversos continguts:
  •        Alfabetització informàtica saber l’estructura de diferents dispositius associada a la tecnologia educativa.
  •          Alfabetització de la informació.
  •           Alfabetització pels mitjans.
  •          Alfabetització de xarxes
  •           Alfabetització audiovisual

“Brecha digital brecha social”:
Diferencia socioeconòmica per l’accés, diferencia entre els grups segons la seva capacitat de us i diferencia entra els grups segons la qualitat de l’ús.
Entenem de “brecha digital” el que fa es provocar separacions amb les persones.
Compren diversos factors: recursos econòmics per poder accedir o no a Internet, geografia possibilitats de connexió, edat, educació i gènere. 
Compren diferents factors educatius socials i econòmics.
La importància està en l’educació: la inversió que fa la fonamenta en infraestructures i el saber fer servir programes informàtics. Ens crea com consumidors de informació.
Paradigma tecnocràtic (consumidors informació) – paradigma progressista (ciutadans crítics).
Educador social: rellevància davant al desenvolupament de la sociabilitat humana.
Barreres tecnològiques: deficiència cognitiva i limitacions per raons físiques o d’edat.
Satisfer les diverses necessitats - > creació de projectes -> Satisfer les necessitats.
Inclusió social -> interès per les tecnologies -> habilitar per utilitzar-les => procés d’aprenentatge.

La societat d’avui en dia s’hauria de donar compte d’aquets fets i hauria de unir a que s’han d’utilitzar les tecnologies com cal i no de forma moderna.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada