Les tecnologies faciliten la creació,
distribució i manipulació d’informació tant juguen el paper essencial de les activitats
socials culturals i econòmiques.
Alfabetització: us de la tecnologia; internet editar
imatges... comprensió critica de la tecnologia creació i comunicació contingut
audiovisual.
Compren diversos continguts:
- Alfabetització informàtica saber l’estructura de diferents dispositius associada a la tecnologia educativa.
- Alfabetització de la informació.
- Alfabetització pels mitjans.
- Alfabetització de xarxes
- Alfabetització audiovisual
“Brecha digital brecha social”:
Diferencia socioeconòmica per
l’accés, diferencia entre els grups segons la seva capacitat de us i diferencia
entra els grups segons la qualitat de l’ús.
Entenem de “brecha digital” el que fa es provocar separacions amb les persones.
Compren diversos factors:
recursos econòmics per poder accedir o no a Internet, geografia possibilitats de
connexió, edat, educació i gènere.
Compren diferents factors
educatius socials i econòmics.
La importància està en
l’educació: la inversió que fa la fonamenta en infraestructures i el saber fer
servir programes informàtics. Ens crea com consumidors de informació.
Paradigma tecnocràtic
(consumidors informació) – paradigma progressista (ciutadans crítics).
Educador social: rellevància
davant al desenvolupament de la sociabilitat humana.
Barreres tecnològiques: deficiència
cognitiva i limitacions per raons físiques o d’edat.
Satisfer les diverses necessitats
- > creació de projectes -> Satisfer les necessitats.
Inclusió social -> interès per
les tecnologies -> habilitar per utilitzar-les => procés d’aprenentatge.
La societat d’avui en dia
s’hauria de donar compte d’aquets fets i hauria de unir a que s’han d’utilitzar
les tecnologies com cal i no de forma moderna.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada